zondag 5 april 2015

Testen trike.

Zoals ik in mijn vorige blog reeds aangaf zijn we afgelopen Zaterdag naar Dronten afgereisd.
Echter niet voor mij maar voor mijn vrouw.
Daar ze een velomobiel niets vind i.v.m. het opgesloten gevoel wilde ze graag een trike proberen.
Tja het werd even een stukje rijden. Eenmaal in Dronten bij Tempelman waren we zeer welkom.
Nadat we wat informatie verkregen hebben over de trikes ging men al snel in de weer om Sylvia te laten proefrijden inc kortere cranks.
Wat ik mij niet gerealiseerd had is dat het ook het thuis is van Inter City Bikes en dus de DF.
Ik raakte al snel in gesprek met (als ik me niet vergis qua naam) Ymte welke al snel voorstelde dat ik eens een rondje in de DF moest gaan doen.. tja daar zeg ik geen nee tegen uiteraard.
Een uitgebreide test is het niet geworden daar de trapas iets te ver weg stond maar ik heb mijn rondes kunnen maken over het industrieterrein waarbij ik Sylvia weer tegen kwam in de trike. De snelheid gaat al snel over de 40.. heerlijk
Het rijden in de DF is prima en de fiets ziet er netjes uit. Waaraan je wel moet wennen is de kleine instap. Ook bij Sylvia beviel het prima al heeft ze nog steeds wel wat vragen.
De Scorpion vind ze wel erg mooi maar uiteraard zijn ze wel prijzig net als de andere trikes.
Ook weet ze nog niet of ze voorvering wil of juist niet... ach eerst maar eens sparen.

Ik heb zelf nog een heel gesprek gehad over verlichting en richtingaanwijzers.. dit heeft er uiteindelijk toe geleid dat ik nog even een blokje om ben gegaan om bij Velomobiel een setje ledjes aan te schaffen voor de richtingaanwijzers. Ik moet zeggen ik ben er blij mee.
Als achterlicht schijnt het bij de Milan moeilijker te zijn daar er moeilijk vanaf binnen bij de achterkant te komen is... tja dat zie ik dan wel.
trouwens was men niet geheel positief betreffende de levertijden van de Milan welke nog al eens kon uitlopen...Ik weet niet of dit nog zo is maar ik hoop van niet uiteraard.. Afwachten op de mail vanuit Duitsland.
Een ander puntje betreft het aantal Milans in Nederland... Ik zou wel eens de enigste kunnen zijn met een SL straks.. hmm.. dat is exclusief. Ik zal het nog wel eens vragen aan Jens.
Het was in ieder geval een leuke dag en Sylvia heeft wat te vergelijken met Cycle Vision.
Bij dit evenement zijn er vast meer merken en modellen vertegenwoordigd.
Mannen bij Tempelman/ Inter City Bikes bedankt voor alle info en testrit.

4 opmerkingen:

  1. Hoi Richard,

    Helaas, je bent niet uniek, heb sinds kort ook een Milan SL ;-)
    Gewoon de glasvezel bouwpakket versie, is met 28 kg al heel licht.
    En de instap is inderdaad héél wat makkelijker dan in een DF ;-)

    Begrijp eigenlijk niet waarom er niet veel meer van rondrijden.
    Heb wel wat aanpassingen gedaan voor de nederlandse fietspaden :
    - Spoorbreedte verkleind : kleinere draaicirkel en/of dikkere banden mogelijk
    - Langere voorveren (= optie) : meer comfort, volle vaart over drempels
    - Achtervering (= optie) : meer comfort

    Voor mijn ww verkeer (43 km enkel) de ultime velomobiel.
    Nog even geduld ..... weet zeker dat ie je gaat bevallen !

    Gr. Wim

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hee leuk Wim..
    Ik fiets hoofdzakelijk op brede paden en op de polderwegen waar ruimte is.
    Ik heb slechts 2 plaatsen waar het even testen is of ik de knik haal (stom aangelegd) maar deze kan ik ook omzeilen.
    Ik heb gelijk de carbon versie besteld daar ik mezelf een beetje ken...had ik maar..
    Van de verende achterzijde dacht ik dat dat niet ging in de SL eigenlijk.
    Weet jij wat dat extra kost ? al moet ik zeggen met de WAW ging dit ook prima en hier veerde de stoel niet.
    In welke hoek van het land rij je je rondes ? hier Goes- Middelburg.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Richard,
    Door de verkleinde spoorbreedte kan ik nu de (net binnen gekomen) Shredda 40 mm monteren.
    Achtervering is een optie (250 Euro).
    Maar als je de WAW al OK vond (heb er ook een weekje mee gereden) dan is de SL zonder vering zeker comfortabel genoeg.
    Ik rij vooral in Flevoland en op de veluwe.
    Gr. Wim

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kijk dat is mooi om te weten Wim.
    Dan ben ik tevreden zonder achtervering.
    Ik wil wat dat betreft ook smallere banden blijven rijden. Of misschien in de winter bij sneeuw kan het uiteraard wel handig zijn.
    Past 35 mm wel standaard ?

    BeantwoordenVerwijderen