woensdag 21 oktober 2015

Nieuwe website Räderwerk (Milan)

Momenteel nog druk met lezen op de nieuwe website van Raderwerk.
Het hing al een poos in de lucht maar hij wilde maar niet komen maar eindelijk klaar.
"de nieuwe site: http://velomobil.eu/ "
bron: Räderwerk.

10 opmerkingen:

  1. Duidelijk totdat je Engels als taal kiest :-)

    Ik vind de SL een erg mooie fiets, vraag me alleen af ofdat deze eventueel passend te maken is voor iemand van 191.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goede vraag Edward maar als de SL niet past dan past de GT zeker.

    Inderdaad in het Engels kom je nog niet erg ver.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Volgens Raderwerk hebben ze klanten langer dan 1.90 met een SL maar het hangt af van de lengte van je benen, lichaam en schouders dus het is een kwestie van uit testen :-), is wel een rit van 3.5 uur om daar achter te komen.
    Anders wordt het een GT of DF.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tja ook voor mij was het een uurtje langer nog.
    Ik heb er geen spijt van. Voordelen welke voor mij de doorslag gaven waren naast het uiterlijk de grote instap waarbij je de mogelijkheid hebt ook zonder de kap te kunnen rijden. Ik heb met beide gereden waarbij ik wel moet zeggen dat de rij-omgeving in Duitsland moeilijk te vergelijken is met Dronten. Met de grotere draai circel waar ik een beetje bang voor was heb ik geen problemen. Op vallend vind ik bij de DF dat ze bij wedstrijden toch de wielkasten weer dichtplakken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ben momenteel zelf ook nog aan het twijfelen, heb wel al in de DF gereden en dat beviel goed, zeker als je het vergelijkt met een glasvezel Quest van bijna 40 KG die ik nu rij :-), Maar heb een Milan altijd mooi gevonden en vind zelf ook de instap fijner maar heb helaas er nog nooit ingereden en volgens mij kun je op een Milan wel gewoon 40mm schredda's leggen voor toch?
      Daniel Fenn moet gewoon de DF XLR als model uitbrengen met verlengde staart en dichte wielkasten, eventueel met losse wielkappen die er opgeschroeft zitten zoals nu ook de kap boven op de neus en dan in 3 maten, 1 voor record pogingen, 1 voor mee te racen en 1 voor daily use waarbij je ook 40 to 50mm voorbanden kan gebruiken en ook een instap gat zoals de SL want dan kan ook de kap voor op de neus verdwijnen want tijdens mijn test rit in de DF raakte ik in bepaalde situaties de schroeven waarmee de kap vast zat maar ofdat ooit gaat gebeuren is de vraag want schijnbaar zijn dichte wielkasten toch sneller, hoewel Daniel in 2013 tijdens de WK in een speciale EVO R met open wielkasten ook gewonnen had van alles en iedereen zelfs 2 wielige streamliners reden er toen mee.
      Ik neem wel aan dat je de Milan wat hoger op zijn pootjes hebt gezet of heb je op je route niet veel verkeersdremmels?
      Tijdens mijn testrit met de DF liep de DF al aan de grond bij een regengoot in de weg tegenover de ingang van ICB, het kan zijn dat de DF van Ymte nog lager is dan normaal.

      Verwijderen
  5. Klopt voor de MK3 zijn er aanpassingen gemaakt waaronder grotere hogere wielkasten hierdoor zijn langere veerwegen mogelijk en 40 mm banden volgens Jens. Zelf heb ik dit niet geprobeerd. Ik heb nog een set Marathon + liggen maar dat is 35 mm.

    "hoewel Daniel in 2013 tijdens de WK in een speciale EVO R met open wielkasten ook gewonnen had van alles en iedereen zelfs 2 wielige streamliners reden er toen mee". Open wielkasten betekend korte veerwegen wil je de aerodynamica goed houden wat op de openbare weg weer minder is. Ik was er niet bij in 2013 maar misschien heeft hij hem voor de wedstrijd zelfs wel verlaagd om de spleet tussen band en carrosserie klein te houden.

    Mijn Milan staat op standaard hoogte en op mijn woon werk route kom ik geen drempels tegen en schaaft de neus alleen als ik mijn oprit af wil. (maar dat doet mijn auto ook als ik er verkeerd afrijd). Ik heb ook met de DF gereden en werd ook gewaarschuwd voor het gootje. Ik moet zeggen dat ik het gootje niet echt meer in mijn geheugen heb maar ik denk dat dit met de Milan ook wel zo zou zijn.
    Zoals je wellicht hebt gezien heb ik slijt strips onder de Milan gemonteerd (standaard bijgeleverd) Bij de wat steilere drempels raakt deze de grond wel uiteraard.
    Trouwens aan het eind van de wijk zit ook een (overdreven diepe) regengoot waar ik niet door kan. Ook met de WAW was dit al een kl### ding nu dit ook de route is geworden van de jaarlijkse wielerronde zal deze binnenkort wel verdwijnen daar er toen ook aardig wat wielen sneuvelde.
    Ik zal wel eens een foto posten.

    Waar kom je zelf eigenlijk vandaan ook richting het zuid westen van het land ?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik kom uit Helmond en werk in Eindhoven tegenover de Airport.
    Fiets 5 dagen per week 44 km dus dat is goed te doen met een velomobiel maar met een normale fiets vind ik het te ver en gaat ook veel le langzaam :-) en dat was voormij ook de reden om voor een velomobiel te kiezen.
    Maar ik begin me wel steeds meer te storen aan het gewicht en aan de effectiviteit van mijn oude glasvezel Quest zeker omdat ik weet dat ik in een DF of Milan een stuk sneller zou kunnen zijn en ook het optrekken vanuit stilstand gaat veel makkelijker.
    Merkte dat ook bij mijn testrit met de DF, 40 Km per uur doe je bijna slapend in zn ding had de DF zo tegen de 50 zitten zonder al te veel moeite :-)
    Vraag me ook af hoe effectief de Q4 is, ziet er wel mooi uit maar voor mij is snelheid en effectiviteit wel belangrijker en is ook beter voor de gewrichten enz :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jep het mindere gewicht is zeer goed te merken met optrekken.
    Ook bij mij zit je inderdaad zo over de 40.
    ben benieuwd wat het gaat worden.
    Betreft de Q4 zal een heel ander slag fiets worden en zal denk ik net als de Quest meer op comfort gericht zijn. De DF en de Milan zijn dat minder uiteraard.

    BeantwoordenVerwijderen