vrijdag 8 januari 2016

aanpassen achterlicht.

Ik ben er toch voor gegaan... een achterlicht en remlicht.......
Nu zit er standaard op de SL een fiets achterlicht welke je buiten de fiets moet aanzetten en een enkele keer vergeet ik dat. Ik kom er altijd achter als ik net in de fiets zit natuurlijk. Verder is het geen probleem. Bij de oliebollentocht zat het me toch niet altijd lekker dat ik niet duidelijk kon maken dat ik ging remmen en toen afgelopen week mijn vrouw achter me aan reed met de auto kon ze slecht zien dat ik ging afslaan en remmen....hmm.. de richtingaanwijzers liggen te plat in de staart van de fiets om te zien bij daglicht.

Sylvia stond erop dat ik dit toch maar ging aanpassen.
De richtingaanwijzers heb ik naar achter gebracht en ondanks dat het smal is heb ik er toch van iedere zijde één naar achter gericht ingebouwd. (eigenlijk zie je ook deze opstelling bij de DF)
Het is een heel gewurm via die gaten en heb je er één op zijn plek dan moet je wachten tot de kit droog is voor je de ander kan plakken daar ik niet had om ze op zijn plek te houden tijdens het drogen.  Toch is het gelukt.

Bij Velomobiel.nl heb ik ledjes besteld voor de verlichting en remlicht.
Ook hier volgde een heel gewurm en gepiel door de gaten om de ledjes op zijn plek te krijgen.
Met spelden heb ik ze zo gericht zodat de kit ze in de juiste positie houd als deze uitgehard is.
Uiteraard was ook mijn kabelboom hier niet op ingericht dus moest er een hoop los, verlengd en verlegd worden. Al met al toch een tijdrovende klus.

Morgenavond verder als alles droog is. Alles ligt nu op zijn plek en moet alleen de losse eindjes nog solderen en de kabelboom aan de achterzijde wegwerken.
ledje klaar voor montage.

nee het is geen acupunctuur.

Ik hoop dat het werkt zoals ik verwacht.

12 opmerkingen:

  1. Hoi Richard, ik hoop ook dat het je zichtbaarheid verbetert zoals jij hoopt.

    Wilco

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, cool dat je dat allemaal zelf kunt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je kan wel een Velomobiel Service Punt Zeeland, maar dat kost vast teveel tijd. De geïntegreerde lichtjes zoals Velomobiel die toepast is blijkbaar lastig te maken voor producenten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat kost zeker te veel tijd :-) tja iedere fabrikant zijn eigen filosofie.

      Verwijderen
  4. Zie ik nou potjes S39 staan? Je hebt toch niet serieus dat spul gebruikt als soldeerflux om de ledjes te solderen? Vreselijk corrosief, je verbinding rot langzaam maar zeker weg als je het niet goed verwijdert!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ehh ja wat moet ik anders gebruiken dan ? van wegrotten heb ik eigenlijk nog niet gehoord met s39.

      Verwijderen
    2. Ik heb helemaal niets gebruikt toen ik m'n nieuwe knippers erin soldeerde, ging prima, en ze doen het nog steeds.......

      Verwijderen