zaterdag 18 april 2015

Nog meer test activiteiten.

Tja we zijn weer op stap geweest.
Sylvia wilde toch heel graag de Scorpion testen en deze hadden ze staan bij Elan in Nijmegen.
Afgelopen donderdag toch maar afgereisd naar Nijmegen om deze te proberen na het maken van een telefonische afspraak.
Eenmaal in Nijmegen aangekomen valt het op dat het nu wel iets drukker is om een parkeerplaats te vinden. Gelukkig konden we recht voor de deur de auto uiteindelijk nog kwijt.
Binnen was de Scorpion snel gevonden en werden we vriendelijk te woord gestaan.
Na enige uitleg mocht Sylvia dan een rondje proberen en kreeg ik om met haar mee te fietsen en Raptobike onder mijn kont.
Daar ze op de Waalkade momenteel nog druk aan het verbouwen zijn duurde het even voor we het juiste pad hadden gevonden.
Één voordeel we konden gelijk de draaicirkel testen... Die was wel een stuk kleiner uiteraard als met een velomobiel.
Met de Raptobike werd het even afstappen.
Eenmaal met de neuzen de goede kant op werd het genieten. Sylvia haar het zichtbaar goed naar haar zin op de Scorpion.


Kijk haar lachen.

 Zelf had ik het ook reuze naar mijn zin met de Lowracer.  Ik wilde dit al langer eens proberen en dit beviel prima. 
Nu heeft de Raptobike voorwiel aandrijving waardoor de lange ketting naar achter ontbreekt.  Toch heeft dit absoluut geen problemen met sturen. 

Ook was ik bang voor een oncomfortabele fiets door het ontbreken van vering zoals op mijn M5 20/20 maar dit maakte voelbaar geen verschil..geeft wel aan wat een groter achterwiel doet.
voorbeeldfoto van enige tijd geleden.

Eenmaal op snelheid ontbreekt dan ook het pompende gevoel van de achterzijde bij acceleratie... Kortom ik werd hier toch wel enthousiast van. Een mooie opvolger voor de M5 in de toekomst.
Eenmaal de brug over zijn we gedraaid en terug gefietst.  De snelheid liep met de rit naar beneden flink op. :-)
We zijn gestopt zodat ik ook nog even de trike kon proberen en kon Sylvia gelijk geven dat het prima fietst.
Kleine draaicirkel en goede vering aan de achterzijde.  De voorkant was star bij deze en voor ons gebruik ook niet nodig.
Het enigste maar betreft de prijs... Het blijft een boel geld. En ja dat is voor de Milan uiteraard ook het geval.
Eenmaal terug bij Elan hebben we op het gemak de folder doorgenomen en op welke prijs we zouden komen.
Ook de Oliebollentocht kwam nog ter sprake.. Als ik had willen meefietsen was dit mogelijk geweest met een fiets van hun...  Ai jammer gemiste kans dus...als ik dat had geweten....
Na nog wat rondkijken in de winkel zijn we met een ervaring rijker weer naar huis gegaan.
Mannen bij Elan bedankt voor de info en de testrit.

De volgende dag ben ik weer op mijn stalen ros naar mijn werk gegaan tja en dat gaat ook niet slecht.
qua snelheid lukt het best.

Ik heb trouwens ook bericht gekregen uit Duitsland i.v.m. de aanpassingen aan de MK3 duurt het 4 weken langer voor de Milan dan daadwerkelijk komt.
We wachten maar wat langer dan... echter met de levering in juni komt wel Cycle Vision in het gedrang..dat zou zonde zijn..
wordt vervolgd zeg maar.

Wim mocht je meelezen....ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig of je dan ook al een MK3 hebt.

9 opmerkingen:

  1. Ik niet, maar je bedoelt vast een andere Wim :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weet je al of je de enigste Milan rijder in Nederland wordt?

    Ik lees op veel Nederlandse blogs dat men de Milan "lelijk" vindt. Ik blijf hem über-sexy(fabelhalft?) vinden!

    groet,

    Dirk

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mooi of lelijk smaken verschillen ik vind het een mooi ontwerp.. en het werkt nog ook qua snelheid.
      Ik ben niet de enigste in Nederland. Op mijn vorige bericht reageerde een Wim Milan SL die er ook één heeft en ik ken nog een naamgenoot met een Milan GT.
      Maar ik ben bang dat je ze op één hand kan tellen.. op zich best vreemd nu de DF zo goed verkoopt in Nederland.

      Verwijderen
  3. De enigste Milanrijder in Nederland wordt Richard sowieso niet, want zolang Richard Serpenti nog op zijn DF-XL moet wachten zal hij zich wel in zijn Milan blijven verplaatsen denk ik?
    En een Milan lelijk? Tja, smaken verschillen, ik vind de Milan mooier om te zien dan een Quest, en sneller is ie ook wel denk ik. Er zijn in elk geval meer records gereden met een Milan dan met een Quest, als je kijkt naar 24 uurs records en dergelijke.

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De Milan is ook wel wat recenter qua ontwerp, toch? De nieuwere inzichten zijn erin verwerkt. Dat moet toch resultaat opleveren. Nu is er weer de DF...

      Verwijderen
    2. ja en als je het frontaal oppervlak vergelijkt van een Milan en een Quest dan zie je al één punt waar de winst dit.
      Nu kom ik uiteraard vanuit de WAW naar de Milan en ik was eigenlijk stom verbaast over het verschil in rij-gemak. uiteraard is de SL in carbon wel een 15 kilo lichter als mijn vorige fiets en dat voel je uiteraard zeer duidelijk maar dat alleen zou in topsnelheid niet zo'n verschil mogen maken, wel in acceleratie.

      toch vind ik het opvallend dat er zo weinig mensen zijn met een Milan. De grens houd mensen toch tegen denk ik.

      Verwijderen
  4. Ik heb de MK2 095, maar al wel met de waterafvoer vanaf het deksel naar de wielkuipen.
    (via een "versterkingskoker" tussen wielkuip en bovenkant, dit zorgt ook voor een stijvere carosserie).
    Ik vond de Milan SL SUPERLELIJK (op foto's, in werkelijkheid viel hij me mee), maar wilde voor alle zekerheid toch eens proefrijden ..... ennuhhh was gelijk verkocht, hahaha.
    Ik reed tijdens een storm (code oranje), werd, zelfs met wind schuin tegen vooruit geblazen en had volledig vertrouwen in de wegligging.
    Veel mensen denken dat de Milan SL niet over drempels kan, maar je kunt hem zo hoog afstellen als je maar wil en toch blijft ie stabiel, omdat het zwaartepunt lager is dan bij andere velomobielen, je ligt meer achterover.
    De snelheid is enorm, niet voor niets staan het 6 uur / 12 uur / 24 uur en 1000 km wereldrecord op naam van deze fiets ;-)
    De DF is ook snel, maar minder praktisch met in- en uitstappen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Over de water afvoeren had Jens het al dat die zouden komen. ik vind de vormgeving prachtig maar was ook erg verbaast over het rijgemak op de draaicirkel na dan. Het verschil in snelheid vond ik erg opvallend.
    Ik had voor aanschaf van de WAW ook getwijfeld over de Milan maar ben toen voor de tweedehands WAW gegaan als eerste velomobiel.

    Qua drempels heb ik gelukkig geen last hier.
    De DF heb ik laatst ook even geprobeerd maar de grote opening is wel erg handig lijkt me. Ook lijkt me de dichte wielkasten een stuk beter om te zeilen op de wind... tja en in Zeeland waait het vaak.

    BeantwoordenVerwijderen