donderdag 31 maart 2016

2667 km Ligfietsen verkoop.

De titel zegt het al... maar we verkopen heus niet alles...

Verkoop tijd... Niet lang na het verschijnen van het vorige bericht is de knoop doorgehakt en is de Challenge Alizé van mijn vrouw de verkoop in gegaan en was eigenlijk vrij snel verkocht.

We waren al bij Bram Moens van M5 op bezoek geweest en we hadden samen een proefrit gemaakt met een M5 City Racer welke gevoelsmatig het best voor haar uit de bus kwam.
bron: www.m5-ligfietsen.nl

Het was een mooie dag voor een ritje dus zijn we vanaf Middelburg richting Veere gereden en hebben een rondje gemaakt door het dorp om het comfort en het nemen van bochten te testen.

Op weg naar Veere.


Het was al snel duidelijk dat ze een stuk sneller kon fietsen als met de trike. Dit punt vind de rest van het gezin wel prettig :-) De knoop werd doorgehakt en de bestelling volgde in identieke kleur trouwens.
Voor de oplettende kijker...de trapas staat net te ver weg maar kon niet korter zonder zagen. Tevens staat er een low racer te blinken op de achtergrond.

Is er meer te melden ? Jawel ook mijn M5 20/20 gaat de verkoop in daar ik voor een leuk prijsje een M5 Low Racer te koop zag staan. Waarom deze nu weer ?
Afgelopen zomer was de 20/20 mee naar Italië en hier miste ik een trippelset. Deze had ik natuurlijk op mijn 20/20 kunnen plaatsen echter wilde ik al wat langer wat snellers. Zonder dat het veel geld moest gaan kosten overigens.. daar ik deze fiets minder gebruik als de Milan. Nu had deze low racer een nieuw set tandwielen, ketting en cassette wat natuurlijk een goed begin is.

bron: Marktplaats.
De fiets stond in Hellevoetsluis te koop en we konden pas na 16:00 terecht dus was er een mooie gelegenheid om er een dagje uit van te maken. Die middag hebben we Brielle bezocht en zijn we in Hellevoetsluis naar het lichtschip de Noord Hinder geweest. Middels de volgende link vind je wat info: Noord Hinder Ik vond dit wel erg leuk omdat mijn opa hier vroeger de HWTK is geweest. Ook mijn zoon keek zijn ogen uit.

Na onze uitstapjes werd het tijd om bij de fiets te gaan kijken welke niet geheel op maat stond...met de punten van mijn tenen kon ik er even op fietsen waarna de koop werd besloten. En dan moet de fiets mee uiteraard.. ahum de low racer bleek toch iets langer te zijn als verwacht en was wat lastiger achterop de auto te knopen maar het kwam uiteraard allemaal wel voor elkaar.
Eenmaal thuis lag de fiets al snel uit elkaar om alles goed schoon te maken en op maat te zetten.
Demontage in bedrijf.

De loopwieltjes bleken ook versleten maar ik wilde de kettingloop ook gelijk veranderen en naast het wiel laten hangen. Een nadeel zit er nu ook aan want aangezien het geen mono vork betreft loopt de ketting rakelings langs de vork en kan er eigenlijk ook niet naar de kleinere bladen geschakeld worden zonder dat deze begint te zagen. Tijdens vakanties zal ik de ketting wel naar boven trekken zodat krappere bochten mogelijk zijn en het gebruik van het trippel set. Het rijden hier in de omgeving vereist geen trippel set en kan ik uit de voeten met alleen het grote blad. Ook is het nu gemakkelijker mijn broek schoon te houden als ik er met de gewone kleren op stap om bijvoorbeeld mijn dochter van school te halen.

Met mijn lengte komen de cranks wel dicht bij het voorwiel waar ik toch zeker even rekening mee moet houden. Verdwenen zijn nu de bagagedrager en de blauwe hoofdsteun...en een hoop vuil..
Met de eerste proefrit kwam ik er al snel achter dat ik beter de plassen kan vermijden :-)
Verder een heerlijke fiets waar ik in de zomer veel plezier van gaat hebben.


Eind resultaat.

Deze fiets had ik dus ook mee met de proefrit van Sylvia en was ook gelijk mijn proefrit :-) hoe rijd het ? Snel en uiteraard sneller als de 20/20 en wat stugger daar de 20/20 ook vering heeft aan de achterzijde. Ook was het wel even wennen met de stuuruitslag en de bijbehorende geluiden van een schurende ketting met sturen. Tijdens de proefrit in Veere rammelde de vullingen er meer uit als dat ik gewend was met de 20/20.
Voor op vakantie zal de bagagedrager wel terug komen zodat ik er ook een paar tasjes aan kan hangen.

Nu ik toch bezig was heb ik de Sinner Demon welke ook al langere tijd werkloos aan de wand hing maar eens te koop gezet. Dus mochten er nog liefhebbers voor zijn ?





Zeg pap..... mijn remmen doen het slecht... zucht...het monde uit in een grote schoonmaakbeurt van de 20/20 van mijn zoon daar de ketting ook niet de schoonste meer was ondertussen.

De Milan maakt ondertussen gewoon probleemloos zijn kilometers heerlijk. afgelopen maand was het vaak ook wat rustiger weer wat wel te merken is en zijn er regelmatig snelheden van boven de 50 te melden en dat nog op de Continental SportContact banden. Deze hebben me qua lekbestendigheid niet in de steek gelaten van de winter en zijn geen enkel keer lek geraakt.
De doorgaande weg richting Goes was pas geleden afgesloten voor gemotoriseerd verkeer in verband met asfalteer werkzaamheden waardoor ook een snel retourtje Goes mogelijk was.


Fotograferen en fietsen ging lastig samen maar het tempo lag rond de 55 over deze weg.
Douchen was na het ritje zeer zeker op zijn plaats..









2 opmerkingen: