maandag 15 juni 2015

Geen Cycle Vision 2015 voor mij :-(.

Om gelijk maar met de deur in huis te vallen helaas kan ik niet meefietsen dit jaar tijdens Cycle Vision.
Hiervoor zijn een aantal redenen voor.
De eerste was de meest voor de hand liggende en betreft het wachten op de Milan SL.
Deze zou eind mei geleverd gaan worden echter wordt dit helaas iets later.
Op het moment van schrijven zijn er nog 5 wachtende voor mij dus wordt de SL in de eerste week van augustus geleverd..
De oorzaak lag in het feit dat ze in de winter nog veel van het oude type verkocht hebben waardoor er nog geen tijd was voor de ontwikkeling van de MK3.. hmm zit niks anders op dan wachten.

De tweede rede is dat ik met motorracen op Assen eind mei mijn sleutelbeen in vier stukken gebroken heb met een lullige valpartij.
Au...
Afgelopen week is het sleutelbeen operatief weer tot één stuk geschroefd. Momenteel zit ik nu thuis te genezen en mag ik niets doen met mijn rechter arm.
Ik moet zeggen dat is lastig voor iemand die slecht stil kan zitten. Maar dat doe je vanzelf wil ik pijnloos de dag door komen. Gelukkig heb ik een lieve vrouw die me goed verzorgt en me helpt bij alle stomme dingen welke ik nu niet meer kan.. dit begint al bij het aankleden 's morgens, brood smeren en alle andere dingen die ik gedurende de dag tegen kom.
Dank je wel schat !

Verder was ik er klaar voor en heb ondertussen een Garmin Edge Touring aangeschaft waar ik ondertussen een beetje routes mee weet te fabriceren. Erg handig moet ik zeggen en gaat een stuk langer mee als een mobiele telefoon. Deze was me uiteraard goed van pas gekomen op weg naar Venray. Ook las ik ergens over het bloggers café ik weet niet of het nog doorgang had gekregen eigenlijk maar een leuke kans om andere mensen te ontmoeten uiteraard.

Is er ook nog leuk nieuws ?
Jawel mijn vrouw wilde al langer (zie ook eerdere berichten) een trike en ondanks dat ze aan het sparen was voor een HP Scorpion kwamen we op Marktplaats een mooie Challenge Alizé tegen welke nu thuis staat.
Aangezien ik geen moer kan behalve aanwijzingen geven is het haar gelukt de fiets toch in orde te maken. aangezien ze niet zo groot is als Marc de vorige eigenaar moest er een stukje van de neuspijp af en uiteraard moest ook de ketting op lengte gezet worden.
Het werd een vette boel maar het is haar prima gelukt.
Aangezien de voorwielen erg vreemd afgesleten waren is ook gelijk gekeken naar de sporing.. tja de Alizé was een beetje scheel wat we op het blote oog al zagen.
uitlijn werkzaamheden.
 Tja en eenmaal klaar kon ze proefrijden :-)
een blije vrouw.
en dikke pret dat ze hem eerder had als ik mijn Milan.
Maar zoals ze ooit tegen mij zei... fietsen zal je kreng :-)

13 opmerkingen:

  1. Beterschap
    Als ze goed oefent houd ze jou Milan nog wel bij ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt heren,

    Nee André dat zullen haar longen nooit vol houden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je moet ook niet voluit rijden ;-) , geef haar de kans
      25 is snel genoeg, zeker als jij maar met een arm kan sturen

      Verwijderen
    2. Ja dat kunnen we proberen :-)

      Verwijderen
  3. Hoi Richard,

    Dubbel pech dus, hoewel het wachten op de Milan nu misschien iets minder erg is want rijden met 1 arm gaat 'm niet worden...
    Beterschap!
    Groet, Richard (ex Milan rijder ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat klopt Rich.. als ik hem nu zou kunnen ophalen kan ik hem inderdaad niet opbouwen. laat staan eruit komen met één arm. in dit geval maakt het de extra wachttijd wat minder bezwaarlijk al blijft het jammer uiteraard.
      En vermaak je je nog een beetje met de DF ?

      Verwijderen
  4. Veel sterkte en beterschap. Die van mij heeft ook ooit in vieren gelegen maar is niet operatief hersteld. Dit is beter voor het eindresultaat! Wees heel voorzichtig nadat de platen zijn verwijderd!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah een ervaringsdeskundige ;-).. pff niet operatief hersteld.. poeh dan ben je ook wel een poos zoet geweest met de pijn.
      Ik heb er dan ook bewust voor gekozen deze operatief te laten herstellen. Ik zat de dagen wel af te tellen tot de operatie en vooral slapen was niet fijn.
      Gelukkig gaat dit nu wel beter (als ik in mijn slaap niet op mijn rechterzijde wil draaien)
      Mijn schouder staat weer op zijn origineel geleverde positie door de fabrikant. inderdaad over een half jaar moet het metaalwerk er weer uit en zal ik weer even voorzichtig aan moeten doen.
      Maandag worden er foto's gemaakt en ben benieuwd hoe het er binnen uitziet eigenlijk.

      Verwijderen
  5. Vier breuken is wel veel. Ik heb elk sleutelbeen gewoon 1 keer, op 1 plek gebroken (meer dan 30 jaar geleden). Gewoon schouders naar achter houden, arm in mitella en geduld.
    Vier stukken is heel wat lastiger. Maar je komt er wel overheen hoor. En je leert snel genoeg hoe je dingen ook "anders" kunt doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat zeker Kees... sokken met één hand bijvoorbeeld..al zijn er wel dingen die me niet lukken zoals een T-shirt aan of uit trekken zonder hulp.
    Maar goed ik ben blij dat ik mijn operatie gehad heb en alles op de normale plaats terug is komen te staan.

    BeantwoordenVerwijderen