vrijdag 14 augustus 2015

De Milan SL MK3 nummer 009 wordt geleverd!

de eerste blik op mijn SL.

Jawel net voor mijn vakantie kwam het verlossende bericht. Ik mocht mijn SL gaan ophalen daar deze op vrijdag 7 augustus klaar zou zijn.
Uiteraard waren we dan nog met vakantie maar op zaterdag zouden we thuis komen en zou ik de fiets maandag kunnen halen. Tja zo gezegd zo gedaan...  Op de terugweg vanuit Italië door Duitsland was het op de vrijdag heel erg druk met diverse files langer dan 15 kilometer. Met een verfrissende 42 graden Celsius hielp ook de openstaande schuifdeur niet meer. Zaterdagochtend werden we in het Mosel dal wakker en konden we het ziekenhuis van Koblenz eens gaan bekijken daar mijn dochter een fikse oorontsteking bleek te hebben. Met de nodige antibiotica konden we 's middags de reis weer voortzetten om rond 18:00 thuis te komen.  Hier werd de bus leeg gekieperd om zondag weer te vertrekken naar Siedenburg Duitsland. De kinderen zouden thuis bij opa en oma blijven.
Voor ons ligt Siedenburg wel erg ver weg (zo'n 500 kilometer) vandaar dat we besloten hadden hier te overnachten.
Lol onderweg een motor vol met knuffelberen en een Twinnyload :-).

Onderweg naar Siedenburg over het Duitse platteland.


Onderweg een flinke tik tegen de ruit wat het einde betekende voor een grote Europese wesp de Hoornaar..Zonde..

Eenmaal aangekomen in het Duitse dorp zijn we lopend nog maar even op verkenning gegaan en jawel door de ramen was een gele SL waar te nemen.


Ook waren de Mallen van de GT al te zien.




 Ook zijn we door het slaperige dorpje in een boeren landschap gelopen. Het deed en beetje verlaten aan.
De volgende ochtend was ik uiteraard al vroeg wakker.  Na het ontbijt was het wachten op de mannen van Räderwerk.
Toen de eerste medewerker kwam hebben we eerst snel de bus aan de elektra gelegd daar de huishoud accu al leeg was van het koelen van de koelkast.
Toen ik hier mee klaar es liep ik Jens al tegen het bezwete lijf. Hij was net met een Milan GT aangekomen.

Na enkele tips en aanschaf van wat extra opties hebben we de fiets in de bus gelegd. Alle onderdelen vonden ook al snel een plaatsje.


En aantal zaken zijn met de MK3 verbeterd welke ik in onderstaande foto's zal uitleggen.
En puntje wat ik niet kan laten zien zijn de banden....
Daar de spatborden zijn aangepast is het nu volgens Jens ook mogelijk om met 40 mm banden te rijden.. Dus Adri... ;-)
Uiteraard volgde ook weer een lange terugreis en kon ik mijn fiets om 18:00 feestelijk binnen zetten.
zo kun je blijkbaar ook met vakantie.
eindelijk thuis.
voorzijde
Niet te zien maar het raamwerk tussen de spatborden is verbeterd waardoor er meer stijfheid verkregen word en het loopwiel welke je wel ziet minder kan flexen.

aan de achterzijde is de steun van het stoeltje aangepast en zit nu vast aan een carbon (i.p.v. aluminium) ophanging.

in de rand is een regenafvoer gekomen zie het gaatje. hier wordt het regenwater afgevoerd naar het spatbord.


thuis kon het bouwen beginnen echter werken de gevolgen van mijn sleutelbeenbreuk nog niet mee dus zal het niet heel snel gaan.

de veerpootjes zijn wat langer als voorheen doordat de spatborden wat hoger zijn bij de MK3 dus meer veerweg.

Bandjes monteren en de monteren aan de veerpoten. Mooie koelribbetjes in de trommels.

Makkelijk is het niet.

Handen zijn snel te groot.

Trapas..hmm die sleutel heb ik natuurlijk niet.
Momenteel doende met uitrichten van de wielen.




17 opmerkingen:

  1. Schitterende fiets. WimR uit Zutphen heeft nu ook een Milan, een blauwe.

    Heb je dat zo afgesproken dat je zelf de fiets afbouwt? Reden?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Welke Continentals heb je eronder liggen?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Erg mooi......ik vind dat trouwens ook de enige mogelijke echte "upgrade" na een Quest om verschillende redenen.

    Dat zelf afbouwen zou mijn voorkeur ook hebben....daarna ken je je fiets stukken beter omdat je alle onderdelen hebt gezien en in welke volgorde ze in elkaar steken en wordt zelf onderhouden ook makkelijker.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad prachtig om je fiets te leren kennen.
      Volgens Jens ben ik echter één van de laatste zelfbouwers daar ze daar mee gingen stoppen

      Verwijderen
  4. Hoi Richard,

    Proficiat! Na toch wel lang wachten kan je nu eindelijk je fiets gaan afbouwen! Prachtige fiets, dat ben ik met bovenstaande schrijvers eens. En zoals Quezzzt terecht opmerkt is dat zelf afbouwen ideaal om je fiets goed te leren kennen, en het voordeel is nu ook dat alles nieuw is en nog lekker monteert......, dat is wel anders na een wintertje over de beslijkte polderwegen in het Zeeuwse, daar heb ik ook ervaring mee opgedaan met de racefietsen indertijd.......
    Je opmerking over de banden is zeker goed bedoeld, maar het zal toch echt niet gaan helaas...........Ook de DF kan banden tot 40 mm hebben, net als de nieuwe Evo KX, en de spijkerbanden hebben als maat 42-406, dus daar houd het op.
    Ik had zowel naar Beyss als naar Rãderwerk een mail gezonden met de vraag om info aangaande de maximaal mogelijke maat, en dat is inderdaad 40 mm. Te smal dus om een spijkerband op te leggen.
    Succes met het bouwen, ik ga zeker mee volgen!

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah nog te smal dus.
      Inderdaad is het een prima manier om je fiets te leren kennen.

      Verwijderen
  5. Eindelijk, na lang wachten! Gefeliciteerd met je nieuwe fiets!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad he he..nu hopen dat mijn sleutelbeen niet te veel op speelt.

      Verwijderen
  6. Hoi Richard

    Goed bezig; eindelijk is het wachten ten einde en kan je straks gaan fietsen!
    Ik denk dat je dan heel blij wordt :-)

    Groet, Richard -die blij is dat zijn naamgenoot hem opvolgt met Milanrijden- Serpenti

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wij hebben vorige week woensdag een stuk of 10 trekkers met caravan gezien in de buurt van Nordhorn, vlak bij Denekamp. Er was een of ander festival met oude trekkers.

    Kees

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah vandaar want we kwamen er twee tegen uit de richting van Nederland.

      Verwijderen
  8. Al duurt het even, dat zelfbouwen is dikke pret, kan ik me voorstellen. Vooral niet te gehaast te werk gaan.
    Veel plezier met de nieuwe.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad het duurt even vooral met mijn niet volledig herstelde sleutelbeen welke ik in mei heb verbrijzeld.

      Verwijderen