donderdag 17 september 2015

Flink dagje fietsen.

Garmin Connect

Even kijken wat er zichtbaar wordt.

Vandaag ochtenddienst gehad maar tussendoor nog even een ritje naar mijn fysiotherapeut gemaakt en gemeten met de Garmin. Het ging weer super lekker al is het jammer dat je zo her en der moet stoppen of haaks de bocht om moet dit drukt wel op het gemiddelde als je wilt opschieten.


Helaas op het einde van deze heenreis ook een flinke regenbui waardoor ik wat problemen kreeg met regen in de ogen.
Op de terugweg ging het ook lekker al had ik een onverwachte stop.

Terug op mijn werk gekomen hoor ik pfffffffffttt aan de achterzijde...het zal toch niet...jawel hoor lek.. viel niet mee deze te plakken en ik moet nog eens even kijken of het niet gemakkelijker is het wiel eruit te halen. (ik heb hem nu maar op zijn kant gegooid in de werkplaats)
Maar goed na het werk naar huis en alles bij elkaar toch weer 55 kilometer erbij op de klok.
Wel moet ik nog eens even kijken naar de waterhuishouding want het was toch wel erg nat in de fiets met die buien via de tussenruimte waar de wielophanging loopt komt ook water naar binnen via de ketting goot.

5 opmerkingen:

  1. Hoi Richard, ik hoop dat je het water kan wegwerken, je wil geen water in je kettinggoot.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tja even een gaatje erbij boren.
    Werkt dat Garmin linkje trouwens?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die garmin link werkt.
      je woont minder ver dan ik dacht. zelf ben ik van midden west-vlaanderen, de andere kant van het water dus

      Verwijderen
  3. Water maken hoeft idd niet zo'n probleem te zijn je bent immers geen boot.

    Moet wel snel afgevoerd worden voor het je velomobiel zwaarder maakt of op plaatsen komt waar het corrosive veroorzaakt. Je zegt het zelf al : welgeplaatste gaatjes zullen het oplossen.

    Waar je dan ook op moet letten is dat daar door plaatselijke luchtdruk en spatwater geen water door naar binnen wordt gedrukt in de plaats dat het afstroomt.

    Eventueel kun je een klein gestroomlijnd dekseltje over het gaatje fabriceren die water laat afstromen in de gewenste richitng en rijwind eroverheen/erlangs voert die dat afstromen zelfs bevorderd.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. In theorie heb je helemaal gelijk, al denken ik dat een gewoon gaatje al wel werkt.

    BeantwoordenVerwijderen