maandag 1 februari 2016

2053 km Bescherming tegen wind en regen.

Tja februari is begonnen en de teller staat nu net even boven de 2050 kilometer.
En wat kunnen we zeggen over de afgelopen tijd....het stond en staat momenteel vooral in het teken van wind en regen. Ik ben er ondertussen wel achter dat ik moet opletten hier aan de kust. Als de wind stormachtig wordt  het tijd om wat ballast naast me te plaatsen. Deze heb ik momenteel in de vorm van 8 liter water. Dit is bij wind dan ook goed te merken... tja ieder voordeel heeft zijn nadeel zeg maar.
Hier aan de kust kunnen de windvlagen dan erg vervelend worden als ik naar mijn werk koers zet.
Als ik een beetje tussen de treinwagons of struikgewas rijd gaat het prima maar ik heb een paar open stukken waar ik de wind van zij krijg. Vandaag gaven ze weer waarschuwingen voor wind af net als later deze week. Gelukkig ben ik nog een paar dagen vrij.
Ook ben ik doende geweest met het afplakken van waterdoorgangen zoals onder het vizier en aan de zijkanten waar origineel een open gat valt. Jens heeft me maanden terug al eens geadviseerd hier een randje tape op te zetten en jawel ik heb wat gevonden in de zelfde kleur zodat het niet op valt.

met de oliebollentocht heb ik naar de Milan SL van een collega Milan rijder gekeken welke een ruitenwisser gemonteerd had. Ik zat hier later nog aan terug te denken en dacht het toch eens te proberen.
het principe kwam ik op YouTube tegen:
  En dacht dat moet ik toch eens proberen.
Even zonder foto's maar ik laat wel weten of het werkt in de praktijk.
Van de week blijft het immer toch nog wel herfstweer.

4 opmerkingen:

  1. Hoi Richard,

    Bij de Sinnerkap op mijn Strada werkt het in ieder geval wel enigszins. De kap op jouw fiets is natuurlijk wel anders. Op mijn blog staat een bericht mét video hierover.

    Groet

    Erwin en Tante Lies

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik heb ook een ruitenwisser geplaatst op mijn sinner kap en die werkt prima het is een wereld van verschil. groeten kurt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik moet zeggen dat ik nog niet om was van enthousiasme betreffende de ruitenwisser. Ik heb hem maar weer gedemonteerd.
    Ik zal nog wel eens even afkijken bij anderen wat er gebruikt is.

    BeantwoordenVerwijderen