donderdag 25 augustus 2016

Vakantietijd.

Door vakantietijd weinig gefietst en voor de vakantie fietste ik voorzichtig voor mijn knie.
Maar ik ben weer enkele dagen aan het fietsen en voel duidelijk dat mijn knie is aangesterkt.
Opbouwen maar.
We hadden een vakantie in Nederland gepland en kwamen in Friesland uit (Esonstad) weer eens wat anders als normaal maar helaas ook wisselvallig weer van fietsen met de kinderen kwam dan ook weinig. Wel hebben we genoten hoor,met een bootje naar zeehonden gekeken en bootje naar Schiermonnikoog genomen. Mooi eiland waar ik nog wel eens langer als een middag wil toeven.
Op de terugweg zag ik in ieder geval iemand die dat eiland met de velomobiel ging verkennen.
Een oranje Quest kwam net aan toen wij het eiland weer verlieten aan het eind van de middag.


wie o wie :-)


Dagje Dokkum...de dames zijn shoppen....

Mooi plaatje van Dokkum.

even terug in de tijd.

Op naar Schiermonnikoog.

Zand zand en nog eens zand..

We konden in alle rust eens experimenteren met onze hond met los lopen zonder afleiding. 

Zand onder de poten betekend racen.

Jahoe..

Baas ik kom naar je toe...(niet fatsoenlijk ingezoemd op de foto te krijgen)

's avonds terug bij de bus was ie moe van alle indrukken....boot varen, bus vervoer, veel mensen, en racen.

De excursie naar de zeehonden.

Was blijkbaar ook vermoeiend.



De ligfietsen zijn éénmaal van de bus geweest om boodschappen te halen.
Aan het eind van de week zijn we naar Labou afgereisd waar U995 uit de tweede wereld oorlog als museum op het strand ligt. Erg leuk om eens te bekijken en het herdenking gebouw/ toren voor gesneuvelde marine maakte wel indruk.


Ouderwetse strandstoelen op het strand.

We waren niet de enigste op de camperplaats.

De U995.

Vanaf boven in de 60 meter hoge toren.

Wanden vol gesneuvelde schepen.

Een hal vol met oorlogsschepen op schaal 1 op 50.



Tja waar ga je dan naar toe ? We hebben koers gezet naar Wolfsburg om eens te kijken bij de Volkswagen fabriek en museum. We waren niet de enigste op de plaatselijke camping met een oude VW bus. Leuk om te kijken en te vergelijken.
De volgende dag zijn we naar het VW museum (stichting) gegaan. Als liefhebber van oude VW's kon ik veel bekijken. Na een toevallige kennismaking met de directeur raakte we aan de praat bij een als velomobiel uitziend voertuig. Deze reed echter wel op brandstof maar kwam met 1 liter brandstof zo'n 850 kilometer ver. Het vergelijk met de velomobiel was uiteraard ook treffend om efficiënt voort te bewegen. Uiteindelijk monde het gesprek ook uit over auto's en mocht ik bij uitzondering ook in de naastgelegen ruimtes kijken waar nog meer moois opgeslagen staat welke de bezoekers niet te zien krijgen (door ruimte gebrek) Daar we een Lupo 3L rijden liet hij ons ook een Polo 3L zien welke ver voor de Lupo ontwikkeld was. (Het betrof een POLO MK1).
Een erg leuke ervaring.







gespreksstof :-)


Mazzelaar mocht er even in.





Ook zijn we wezen kijken in Autostadt en ook hier hebben ze een museum maar de stichting was leuker.
Ook Ducati behoord tot het VW concern en er waren diverse modellen her en der weggezet.

Auto kopen kon er ook en die staan hier te wachten tot de koper hem ophaalt.

De Enorme fabriek op de achtergrond waar 60.000 mensen werken met 10.000 in de ploegendienst.

Ducati scooter.

Onze eigen uitvoering.











Terug naar huis.
Thuis gekomen bus uitgeladen en nog tijd over.. hmm ze gaven goed weer af dus gingen de fietsen weer op de bus en zijn we nog een weekendje naar de Veluwe gegaan. Hier hebben we heerlijk gefietst door het nationaal park "De Hoge Veluwe" Echter had ik nu de mountainbike mee zodat ik met onze Galgo kon fietsen.. ik had mijn hulpmotor dus :-) en zadelpijn aan het eind van de dag.
Een prachtige omgeving welke heel erg anders is als bij ons in Zeeland. We hebben er wel van genoten.
We waren niet de enigste met oud ijzer.


Prachtige heide.

Sylvia op de M5.

Mooie fietspaden.

Paul van Roekel schreef er ooit eens een stukje over.



Zand :-)

Ehhh zand onder mijn poten... ik moet racen....laat me los..



Radio Kootwijk.

Een groot gebouw in een mooie omgeving...en nu snap ik waarom ze het er zo noemen :-)



Via Maas en Waal terug naar huis.


Joehoe het eigen strand terug in Zeeland.




Vanuit de tuin kijken wat het fototoestel kan ophalen.





Nu dus weer terug van vakantie en begint het werk weer.
Een belangrijke periode daar ik wil veranderen van beroep naar veiligheidskundige.

8 opmerkingen:

  1. Mooie foto's! Dat is Xander Niezing met zijn oranje Quest. Misschien een opdracht op Schiermonnikoog om een piano te stemmen? Of gewoon zomaar een dagje Schier.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De M5 op de foto lijkt wel de zusterfiets van mijn M5 schockproof 559 die ik tweedehands in Vlissingen gekocht heb een jaar of 5 geleden. Zelfde kleur, enkelzijdige titanium voorvork en amper kilometers op de teller toen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Qua kleur wel dan :-) prachtig kleurtje welke Bram niet veel verkoopt. Dit is echter de City Racer dus het achterwiel is wat groter. Helaas is hij weer afgestapt van de enkelzijdige voorvorken dus het is een normale vork wat ik persoonlijk wel jammer vind maar mijn vrouw vind het prima.

      Verwijderen
  3. Mooi al die gestroomlijnde VW's! Benieuwd of we daar in de toekomst iets van terug gaan zien in 'grote serie'productiemodellen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeer zeker wel... ik rij een Lupo 1.2 TDI 3L welke dus een verbruik heeft van 3 liter op 100 kilometer. Achter de schermen kreeg ik een Polo MK1 te zien welke dit in de jaren 80 al kon.
      Vele modellen waren ook om dingen uit te proberen echter de VW XL1 rijd gewoon.....na afrekenen van 111.000 euro.
      Ik heb nog veel meer foto's gemaakt echter maar een kleine serie gepost :-)

      Verwijderen
  4. Mooie vakantie gehad! Mooie foto's inderdaad!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Adri,

      Een hele andere vakantie als anders...
      Het had alleen wat droger mogen zijn.

      Verwijderen