zondag 29 januari 2017

Hallo 2017 is weer begonnen.

Tja het is al even stil op mijn blog. De laatste tijd heb ik het erg druk gehad met hele andere dingen als fietsen. Al ging ook dit gewoon door.
De herfst deed zijn intrede.


Druk bezig geweest voor de kinderen en hun onderwijs behoeften. In 2015 kwamen we er achter dat onze zoon de stoornis van Asperger heeft. Hierdoor vielen er veel puzzelstukjes op zijn plek maar ook kwamen we er wel achter dat normaal havo onderwijs niets werd. Afgelopen maanden speelde er weer een herkenbare film af van enkele jaren ervoor... bij onze dochter merkte we ook enkele eigenschappen op waardoor we in actie moesten komen... kost tijd.. gesprekken op school, gemeente en dergelijke maar nu we de eigenschappen kennen maakt het de gesprekken en beslissingen wel een stukje makkelijker.

Ook voor mezelf heb ik een beslissing genomen en ga weer studeren in de vorm van hogere veiligheidskunde (HVK) met de bedoeling in 2018 als gediplomeerd veiligheidskundige aan de slag te gaan. Dit houd ook in dat ik in februari in dagdienst werkzaam zal zijn na twintig jaar ploegendienst.

Maar goed het ging over fietsen hier zo... de Milan gaat nog steeds vooruit uiteraard zijn in het najaar de Sportcontact banden er weer op gegaan. wonderbaarlijk wat een paar banden ook met je snelheid kunnen doen. Het gaat voor mijn gevoel weer 10 km/u zachter. maar ja dat is de prijs voor niet willen plakken na de nachtdienst in de kou of nattigheid.
Wel had ik nog een keer een leuk gesprek met een agent... deze stond geparkeerd midden op het fietspad naar aanleiding van een transport van radio actief afval. Hij vond het blijkbaar heel normaal en logisch dat hij hier stond. Ik ben maar doorgefietst daar het snel duidelijk was dat deze niet naar mijn argumenten wilde luisteren.


Verder aparte omstandigheden.
Mooie ochtenden.

Ik vind dit persoonlijk een hele mooie foto van een opkomende zon na de nachtdienst.

De oliebollentocht heb ik helaas moeten laten schieten i.v.m. tijd gebrek maar wat vind ik dat jammer dat ik hier niet aan mee gedaan heb. Mooie opkomst zag ik wel.

Uiteraard hebben we ook nog een periode met ijzel gehad. Ik dacht dat het in Zeeland wel mee zou vallen.
Ik was gelukkig om op de zaterdagmorgen te mogen gaan werken. De dikke laag ijzel was erg leuk met de fiets maar echt hard ging het niet.. met 14 kilometer per uur was het wel gedaan. Gelukkig had ik er al rekening mee gehouden.
vertrek vanaf huis.

Gelukkig kon ik nog net de dijk op komen :-)

En jawel hoor na de ijzel kwam........ mist....
niet mooi op foto te krijgen helaas.

Daar nu eindelijk het klapstuur bij Elan is binnengekomen heb ik de Raptobike van mijn zoon aan kunnen passen. Maandag wordt de eerste dag met de nieuwe fiets naar school ik ben benieuwd.
Tja hoeveel 13 jarige zullen er op een Raptobike rijden?
Ik moet zeggen ik vind het een zeer mooie fiets ik ben benieuwd of de voorwiel aandrijving ook scheelt met ketting schoonmaken.... papa's klusje :-(
Dat is bij de Milan wel heerlijk zeg...totaal geen omkijken naar in tegenstelling tot mijn vorige WAW...hier bleef ik bezig.

Maar goed als er weer nieuws is dan ben ik er weer. :-)

4 opmerkingen:

  1. Hoi Richard,

    Gelukkig worden dat soort zaken met je kinderen tegenwoordig serieus opgepakt, en kun je ze de steun bieden waar ze wat aan hebben. Dat lost niet alles op, maar helpt meestal een stuk op weg. Succes toegewenst!
    Wens je ook succes toe met je studie, petje af dat je deze stap nog durft te nemen met toch een druk gezin!
    Agenten op andere gedachten brengen heb ik al lang opgegeven, die zijn ongeveer even flexibel als betonpalen........
    Oliebollentocht is mistig, maar wel een mooie geweest qua opkomst, volgende keer toch maar weer?
    En fietsen met ijzel is voor mij dan weer geen probleem, daar liggen er spijkerbanden voor om de velgen!
    Kevin zal inderdaad wel opzien baren met zijn Raptobike, daar zullen niet veel scholieren mee te zien zijn!
    Hopelijk lukt dat een beetje, en laten ze zijn fiets met rust......

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja Adri je moet ten eerste weten dat je kinderen anders reageren als andere leeftijdsgenoten. Vervolgens moet je weten waar je moet zijn. Helaas zijn we met onze zoon verkeerd terecht gekomen en werd het eerst niet opgemerkt. Hierdoor hebben we langer om hulp verlegen geweest.
      Gelukkig hebben we nu het juiste spoor.
      Het zal een druk jaar worden Adri :-) dus als ik me hier een poos niet meld weet je waarom. Jazeker de oliebollentocht staat weer gepland aan het eind van het jaar...we gaan het zien.Tja de spijkerbanden zijn een beetje overbodig vooral in Zeeland sneeuw en ijs zijn zeldzaam.
      Nee Kevin was en is nog steeds de enigste met een ligfiets zijn fiets laten ze wel heel het is ook maar een heel klein schooltje en die gasten interesseert het niets.
      Kevin is heel tevreden en fietst nu 30 zegt hij.

      Verwijderen
  2. Hoi Richard, leuk om je nieuwtjes te lezen! Inderdaad een erg mooie foto! Succes met opleiding en kinderen. Groeten Wilco

    BeantwoordenVerwijderen