dinsdag 22 september 2015

Besmetting.

Nee geen enge ziekte maar wel een dure.

Vaak spreek ik mensen over velomobielen en vaak vinden ze er van alles van behalve een snel, droog en comfortabel reismiddel. Vanmiddag Gistermiddag was het weer eens tijd de kapsters een bezoekje te brengen met de vraag mij weer een paar grammen lichter te maken.. tja met steeds minder haar op de bol wordt de winst steeds kleiner.
Uiteraard kwam het onderwerp fietsen voorbij waarbij ze aangaf dagelijks vanuit Middelburg naar Goes te fietsen. Tja ik gaf dan ook aan dat ik IN mijn fiets fiets... dat gaf te denken.

Voor de kapperszaak stond mijn vouwfiets welke ik met de auto even had meegenomen om snel door de stad te kunnen. De Milan mocht even rusten vandaag.

Op de telefoon liet ik foto's zien van mijn velomobiel en dat vond ze wel erg interesant en heb dan ook afgesproken dat ik een keer met de Milan langs kom fietsen. Ook vroeg ze zich af of ze met haar lengte ook in zo'n fiets zou passen... Tuurlijk.. met 1,60 m lijkt me dat bij de meeste modellen geen probleem.
Na het opschrijven van de blogtitel verliet ik de kapperszaak weer dus ben benieuwd wat ze ervan zal vinden. Ik vond het in ieder geval wel een leuk gesprek zo.
Maar wellicht leest ze wel mee :-)

10 opmerkingen:

  1. Hoi Richard,

    Leuke manier om de besmetting over te dragen! Zal mij niet lukken, mijn laatste bezoek aan een kapper dateert van 1986, vanaf toen gaat de tondeuze erover, die kop van mij hoeft niets te kosten, daar is toch geen eer aan te behalen...........
    Die tondeuze heeft zich dus al 30x terugbetaald.........tel uit je winst, dat is al een behoorlijk stuk velomobiel! ;-))

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad :-)
    Hmm nee ik ben nog steeds in strijd of ik eerst grijs of kaal wordt momenteel lijkt grijs nog wat sneller te gaan. dus nog geen tondeuse hier :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Richard,

    Ik ben in de luxe positie drie Bromptons te bezitten, en één daarvan staat altijd op mijn werk, dus als ik in de buurt van mijn werk even ergens heen moet (gisteren nog op ziekenbezoek in het ziekenhuis) dan ga ik met de vouwfiets, en blijft de Strada op het werk even in de garage wachten tot ik terug ben.

    Groet

    Erwin en Tante Lies

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha bij ons is het drie Giants.
      2x een Halfway en deze Subway.
      Deze laatste is wel handig met de spatborden maar fietst wel zwaarder.

      Verwijderen
  4. Handig zo'n Brompton (ik heb er slechts één). Je zou eigenlijk een vouwfietsje moeten hebben dat mee kan in de vm. Voor het natransport in vm-moeilijk gebied.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heb ik ook! Een schaalmodel van een Brompton 1:9. Jammer alleen dat ik zelf schaal 1:1 ben en er meteen doorheen zou zakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deze fiets past zeker in je VM en je kan er nog op fietsen ook ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen