Met de regen van vorige week werd ik nat bij mijn oksels.. Ik hoor je al denken: "Dat is toch normaal in een velomobiel? Een beetje zweten hoort erbij". Daar heb je helemaal gelijk in maar het betreft nu extra regenwater. Nu is dat nog niet zo erg maar als straks de temperaturen rond het vriespunt gaan wordt het vervelender.
een avondje prutsen met een paar stukjes Lexan loste dit op.
Met een brandertje warm gemaakt waarna ik het kon buigen in de vorm van de fiets.
Goed kijken want het valt niet op.
Vandaag had ik echter weer een druk dagje waaronder een bezoek aan de fysio. Bij de fysio moest ik even wachten en viel me iets op waar ik niet blij van werd.
De wielkast van het achterwiel zit aan de bovenzijde net achter mijn stoel vast aan een dwarsligger.
Deze dwarsligger is een carbon buisje.
Helaas is de verbinding tussen deze dwarsligger en de wielkast erg dun gelamineerd (een laagje) het lijkt net alsof ze de vergeten zijn dit dikker op te zetten. helaas is deze nu met 350 kilometer gescheurd waardoor het achterwiel inclusief wielkast heen en weer kan. Hier baal ik flink van.
Maar goed het is in principe gemakkelijk te herstellen ware het niet dat er toch weer gereisd moet gaan worden.
Ik dacht het eerst zelf te doen maar mijn wederhelft heeft toch liever dat ik het "even" laat uitvoeren.
Dat wordt dan toch een afspraak maken met de mannen van Räderwerk.
Gelukkig heb ik het rek nog waarmee ik ook de WAW kon vervoeren dus daar past ook de Milan op.
Het rek wil ik dan op dak van de auto zetten om de fiets te gaan vervoeren.
slecht nieuws..
dat zit los.. :-(.
Wordt vervolgd..
Hoi Richard,
BeantwoordenVerwijderenInderdaad even een tegenvaller! Maar je hebt gelijk, je kan dat makkelijk zelf repareren.
Als je nu toch naar Duitsland gaat kan je daar het kunstje afkijken, doe je de volgende carbonreparatie gewoon zelf!
Groeten, Adri.
Tja moeilijk is het niet maar wil even voorkomen dat ik ooit in de discussie kom van: "ja maar dat heb je zelf toen gerepareerd".
VerwijderenAls ik de snelheden lees waarmee jij rijdt wordt je inderdaad toch nat :-))
BeantwoordenVerwijderenEn verder sluit ik me aan bij Adri.
Vervelend, maar aanloopprobleempjes zijn onvermijdelijk. Je kan binnenkort ook terecht bij Sinner in Stadskanaal,maar daar zal je niet zoveel mee opschieten wat betreft de afstand?
BeantwoordenVerwijderenNee dat is vanaf hier ook een rot eind rijden inderdaad dan is Velomobiel.nl en dergelijke nog een stuk dichterbij :-)
VerwijderenMaar goed het is erg vervelend maar een oplosbaar probleem.
Dit is wel heel snel te repareren. Wil je het professioneel laten doen, ik weet wel een adres in Enkhuizen :)
BeantwoordenVerwijderentja ik heb hem al een paar keer voorbij zien komen in de blogs denk ik.
Verwijderencarbon reparatie en dergelijke ben alleen de naam even kwijt.
Maar goed ik wil ze in Siedenburg ook even de kans geven het netjes op te lossen.
Balen Richard!
BeantwoordenVerwijderenIk denk net als Wim dat je hiervoor niet naar Duitsland hoeft; kan ook prima hier bij firma's met velomobiel-ervaring.
.
Dat is zo ik moet morgen maar even bellen nog met Jens daar hij me een mail gestuurd heeft die mijn Duits net even te boven gaat. Ik gaat even kijken hoe en wat.
VerwijderenIk moet ze uiteraard wel even de kans geven het op te lossen echter kwamen hun ook al met een dergelijke oplossing.
Ik lees net op http://www.velomobiel.nl/handleidingen/Kraakjes_lamineren.pdf
BeantwoordenVerwijderenhet volgende:
Het lamineren moet in een ruimte gebeuren waar de temperatuur
tussen de 20 en 25 graden C is, uitharden moet ook bij die temperatuur gebeuren gedurende
minimaal 24 uur.
Dus gelijk meenemen zal lastig worden als ik de fiets op het dak van de auto wil vervoeren.
Het plakwerk nam een half uur in beslag zei Jens maar het drogen niet uiteraard.
Dan kan ik het inderdaad beter hier doen..