Na de eerste proefrit is de SL in gebruik genomen waarbij
de snelheid wel erg geweldig is. Een kruissnelheid tussen de 45 en 50 is
gemakkelijk haalbaar.
Op mijn werk kon ik gebruik maken van de weegschaal en zie hier het resultaat in lege toestand. Maar met accu en ingebouwde lichtinstallatie.
In de praktijk is het uiteraard altijd iets meer daar het plakset en noodgeval jasje altijd mee gaan. Beide passen keurig in de voorste bagage vakken. (ik heb er twee gemonteerd)
Ik vind het keurig.
Ook is dankbaar gebruik gemaakt van de donkere ruimte om de verlichting af te stellen. Deze is prima.
Eén lamp B&M Cyo
Twee lampen.
Ik heb de tweede lamp ook iets hoger afgesteld zodat dit als een grootlicht fungeerd.
Later heb ik in de polder de laagste nog iets hoger afgesteld.
Ook de slijt strips heb ik maar gemonteerd op de voet bulten aan de onderzijde nadat ik na een ritje naar de fysiotherapeut wat krassen van drempels opgelopen had.
Uiteraard kon de fiets bij de fysio netjes binnen staan.
oh oh... :-(
Dan toch maar zo..
Ook zijn er aan de binnenzijde nog een paar aanpassingen
gemaakt.
De bidonhouder is gemonteerd en op het binnen spatbord is
nu mijn zonnebrilhouder gemonteerd.
Ook heb ik de houder van de Garmin gemonteerd op het
stuur zodat deze goed zichtbaar is.
Het fietsen gaat verder super en gister getuige ook
onderstaande foto van de Garmin..
Nu heb ik even gesmokkeld en een paar van de haakse bochten ontweken door op de weg te gaan rijden. Mijn werk zit aan een doorlopende weg dus behalve mijn eigen ploeggenoten kom je niet zoveel tegen. Hierdoor kom ik aan een keurig gemiddelde. (37 kilometer per uur is ook toevallig het maximum dat ik ooit met de WAW gehaald heb.)
Hoi Richard, gefeliciteerd dat je fiets af is. Veel plezier ermee (nou ja, een fiets is nooit af).
BeantwoordenVerwijderenNee inderdaad... Ik heb geen velomobiel tasje maar een camera tasje voor wat kleine spullen. Deze moet beter vastgezet worden want die blijft rond dansen door de fiets... En dat stoort me enorm.
VerwijderenGeweldig mooi project om te volgen.
BeantwoordenVerwijderenEen vraagje: Waar zijn die slijtagestrips van gemaakt? Is misschien wel een idee voor sommige DF-rijders.
Goede vraag Wim.. Lijkt op zwart teflon maar goed teflon is wit.
VerwijderenHoi Richard,
BeantwoordenVerwijderenInderdaad was het een mooi project om te volgen, en duidelijk dat je teveden bent met het resultaat!
Mooie snelheden, en een mooi gewicht ook.
Ik wens je veel veilige kilometers toe met je Milan!
Groeten, Adri.
Bedankt Adri,
BeantwoordenVerwijderenIk ben zeker tevreden ik heb nog niet echt iets gevonden waarvan ik dacht van waarom doen ze dat nu weer... tja wellicht één ding standaard zat er een rond spiegeltje bij en ik wilde de kleinere maar of je dat nu moet opmerken :-)
IK heb wel begrepen/gehoord dat die kleinere rechthoekige spiegeltjes, die ook op een DF zitten, kwalitatief minder goed zijn. Ze zijn van een soort kunststof, terwijl die ronde van echt glas zijn en dat spiegelt een stuk beter.
VerwijderenKlopt ja. Toch vind ik ze een stuk mooier.
VerwijderenMee eens Wim ik heb ook weer ronde spiegels met stroomlijnkapjes op mijn DF gezet, de (speciale) boutjes waren al na 1 regenbui aan het roesten en het plasticspiegeltje was er al na 1 kasseienstrookje (Rode Steen in Hoorn) uitgerammeld
BeantwoordenVerwijderenHmm gaat ik achter komen.
Verwijderen