donderdag 24 december 2015

Striping.


De oplettende lezer heeft het misschien al gezien. Met de bouw van de Milan gaf ik aan dat ik nog wat op de zijkant wilde hebben van de SL.
Vanaf een foto werd er een lijnenbestand gehobbyd en vanuit dat punt konden ik hem met mijn moeder uitsnijden op reflecterende stickervel.
Tenminste dat is het samengevatte verhaal. Er ging best een boel werk inzitten om hem netjes en kloppend te krijgen voor we tot snijden over konden gaan.

Maar zie het eind resultaat hier ik vind het prachtig gelukt!
Stickers over zetten op de drager.

Eén naakte SL.

Klaar om te plakken.

Daar gaan we.


Prima gelukt.

Zicht in het donker.
 
Ik ben er erg blij mee.
Morgen nog eens even vaar de padalen kijken daar ik pas over gegaan ben op SPD maar nu toch mijn knieën lastig gaan doen..grrrr..
 
 

20 opmerkingen:

  1. Ziet er professioneel uit !
    En voor wat betreft de pedalen vermoed ik dat het een kwestie is van de schoenplaatjes iets verdraaien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja zou kunnen straks is even op de M5 zitten en gevoel vergelijken.

      Verwijderen
  2. Ik vind die afbeelding heel mooi, ik wilde al zoiets dergelijks een lange tijd.

    Maar er is een nadeel aan : met deze snelle fietsen krijg je bij een aanrijding met een andere fietser of voetganger die niet eerlijk zijn automatisch de schuld. Niemand gelooft dat je niet (gevaarlijk) hard reed, omstanders zullen al snel verklaren dat je inderdaad heel hard aan kwam rijden en die afbeelding zal niet echt helpen uit te leggen dat dat een misverstand is, maar eerder een indruk geven van onverschilligheid jegens de veiligheid van jezelf en anderen om je heen :-)))

    Het is hetzelfde met een roadrunner stripfiguur met de ronddraaiende poten in een stofwolk op je motorhelm : iedere agent die naast je staat WEET dan dat je een hardrijder bent, als je uit hun zicht bent, lol.





    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar zit een kern van waarheid in die ik uiteraard niet kan ontkennen.

      Verwijderen
  3. Mooi hoor, en functioneel. Waar heb je de stickers laten maken?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die heeft mijn moeder gemaakt.
      Mijn moeder kan logo's borduren maar heeft ook een snijmachine om stickers uit te snijden.
      Het grootste werk in deze zat in het krijgen van een (snij) lijnen bestand. Ofwel de foto op A4 formaat printen, overtrekken zodat je de lijnen hebt, in scannen, en op de pc corrigeren zodat alle lijnen kloppend en netjes lopen.
      Hierna is het snijden met de snijmachine.
      (Google maar even op Borduurshop Lies)

      Verwijderen
  4. Als je nu overstapt op SPD, waar reed je dan eerst mee? SPD heeft geen free-float en is daarmee niet het meest ideale systeem om je knieën heel te houden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind dat mijn SPD-pedalen genoeg speling bieden. De Bebop-pedalen bijvoorbeeld hebben zoveel speling dat ik mijn voet zoveel moet draaien om los te komen dat ik tegen de romp aanzit (en dus niet kan losklikken in een velomobiel).

      Verwijderen
    2. Ik weet niet hoeveel float Bebop heeft. Look Kéo heeft 6 graden, en die zijn in een velomobiel prima uit te klikken (bagagebakken voor gaat dan weer niet, die ruimte heb je wel nodig). Nadeel van SPD is ook de manier waarop ze slijten. Uiteindelijk is het alsof je op een knikker staat. De Look pedalen houden contact over het hele oppervlak en dat voelt voor mij prettig en stabiel.

      Verwijderen
  5. Ik reed eerst met Look maar dat loopt weer waardeloos en de plaatjes zijn sneller versleten dus ik dacht dit maar eens te gaan proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fietsschoenen zijn ook niet bedoeld om op te lopen ;-)

      Je hebt beschermkapjes voor de plaatjes, dat is voldoende om uit te stappen, je fiets weg te zetten en andere schoenen aan te doen.

      Verwijderen
    2. Helaas moet ik op mijn werk een stuk lopen voor ik vanuit het fietsenhok binnen ben. Verder doet een oprit met grind ook geen goed voor de plaatjes.

      Verwijderen
  6. Overigens rij ik met SPD en schoenplaatjes met de maximaal laterale bewegingsmogelijkheid in de DF en ATB/Pedelec maar eenieder is anders en gewenning duurt gewoon een half jaar of je moet 500-800 km/week rijden zoals wielrenners trainen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er zijn voor zover ik weet twee soorten SPD: zwarte en zilveren ("M") plaatjes. Beide hebben hooguit speling, geen ontworpen free float. Gebruik teveel speling en je klikt uit. Het verschil tussen beide is dat zwart alleen door draaiing uit klikt, terwijl "M" dat ook kan door je voet te kantelen.

      Ik heb lang met SPD gereden, maar na knieoperatie waag ik me daar niet meer aan. Ja, er zit een beetje ruimte op, maar niet betrouwbaar genoeg, en het is alsof je op een punt staat, en vraagt veel kracht om je voet goed vlak te houden.

      Verwijderen
    2. Ach ik gaat wel eens even proberen hoe het gaat.
      Met de oliebollentocht verliep het nog even minder door een foute instelling.
      Als het niet bevalt kan ik altijd nog terug stappen.

      Verwijderen
  7. Ik heb ter referentie op mijn M5 gezeten en vergeleken uiteindelijk heb ik de trapas bijna een centimeter vooruit gezet en ben weer naar mijn werk gereden. Het was gelijk te merken...dat had ik eerder moeten opmerken. Uiteraard was het net te veel zonder de ketting te verlengen. maar goed opvallend dat het gelijk te merken was terwijl ik al langer zo reed. Ook heb ik het schoenplaatje van de linkervoer nog iets schuiner gezet daar ik een beetje Chaplin houding heb met fietsen.

    BeantwoordenVerwijderen