vrijdag 11 september 2015

Tweede ervaring.

Mijn weekend is vanmorgen begonnen en met een zonsopgang.
Terwijl de meeste mensen uit hun bed kwamen ging ik er juist in.



Vanmiddag nog even een paar verbeteringen doorgevoerd.
In Goes zijn we even naar de stoffenwinkel gegaan voor wat klittenband.
Grappig detail was wel toen we in gesprek raakte met de verkoopster... haar man had een witte Quest waarmee hij tussen Kapelle en Bergen op Zoom pendelt. Heel toevallig..
Dit klittenband heb ik aan het cameratasje genaaid en hoop dat deze nu beter aan de wand blijft kleven.
Erg irritant dat tijdens het rijden zo'n tasje blijft schuiven.
Ongemerkt blijf je er mee bezig.
Om gemakkelijker in en uit te stappen had ik ook een kabelbindertje aan de remhendels vastgezet waardoor ik het stuur overeind kan laten staan.
Deze heb ik nu vervangen voor een koord elastiek met een klittenbandje er aan. Deze kan ik nu vast klitten aan de carrosserie.

de meest ingrijpende aanpassing betrof het hoger afstellen van het stuur...ehhh het kabeltonnetje een stukje verplaatsen. :-)

Trouwens voor ik het vergeet te vermelden....
Alle bochten die ik tegen kom zijn prima te ronden waar ik dus erg blij mee ben. drempels zijn wel een dingetje maar daarvoor zitten de slijtstrips er onder. De bochten vallen nog niet tegen al ga ik niet zo hard als met de WAW welke regelmatig een wieltje lichte. (ging dan ook niet zachtjes) De spoorbreedte van de WAW is 78 cm en van de Milan slechts 58,5 cm dus het zal zachter moeten gebeuren al lig ik in de Milan weer lager wat weer gunstig is voor het zwaartepunt.

Het stoeltje zonder kussentje bevalt ook nog prima waarbij de gaten goed voelbaar zijn in de rugleuning qua koeling.

4 opmerkingen:

  1. Toen RichardS een stukje naast mij reed naar cv '14 schrok ik bij de eerste drempel die we tegenkwamen behoorlijk. Wat een herrie maakte die fiets, nou ja.....die slijtstrippen dus. Maar dat wist ik toen nog niet. Richard had een grote grijns op zijn gezicht, daardoor trok ik de conclusie dat er niets verontrustends gebeurde. Maar het klonk wel verontrustend :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De voetbulten kunnen er wel tegen en zijn extra dik carbon. Met de stripjes maak ik me ook geen zorgen.
    In mijn gebruikelijke route kom ik in ieder geval niks tegen qua drempels dus dat is meegenomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is wel een plaatje van een fiets geworden

    BeantwoordenVerwijderen
  4. bedankt Willem,
    Ik zag net dat je ook pas een nieuwe fiets hebt.
    Mooie fietsen die DF-en. En ook Brandweerman lees ik net (helaas heb ik net mijn ontslag aangevraagd bij de brandweer maar het blijft een erg leuke bezigheid)

    BeantwoordenVerwijderen