zaterdag 14 november 2015

670 km montage Continental SportContact 2.

Gistermiddag na mijn werk naar huis was weer een mooie.... wat een bui. maar goed toen het ergste voorbij was in de fiets gestapt en op naar huis. Goed asfalt en een gunstig zuchtje in de rug zorgde er al voor dat ik al snel boven de 60 kilometer per uur ging :-) Op een gegeven moment komt er een auto met open raam naast me rijden en zit wild te gebaren dat ik 60 rijd..  ja duhh alsof ik dat zelf al niet wist. De passagier is druk doende foto's te maken met zijn telefoon.. tja die hebben weer een verhaal voor thuis: "rijden we net naast een rijwiel,fiets, banaan, gevaldinges en die reed wel 60 kilometer per uur. Er zal vast wel een accu inzitten".
Maar goed na in de polder nog een beetje slik (modder) verzameld te hebben kom ik thuis.
Fiets snel binnen zetten waar deze nog een beetje na kon druppen en ik onder de douche door.
Na het douchen kreeg ik een bevestiging dat mijn banden er al waren welke ik dan maar ben gaan halen.

Het eerste dat opvalt is dat ze een ander profiel hebben als ik verwacht/gehoopt had.
Zie: klikker de klik.

met zijreflectie toe maar.

ander profieltje.
Maar goed anders dan de verwachting hoeft niet slecht te zijn uiteraard.
op het eerste gevoel zijn de wangen veel stugger en dikker berubberd.
Ook hoeft er met 6 bar minder druk in de banden. Dus gelijk na het eten maar begonnen met het vervangen.. moet deze sufferd wel even opletten dat er een draairichting op zit... maar goed ze monteerde iets stugger als de Grandprix maar als snel zaten de voorbanden er op.
Ik was nog even nieuwsgierig naar het meergewicht dus effe we weegschaal in de keuken pikken.
Grandprix.

SportContact 2.

Ondertussen een beetje afgeleid door de verschrikkelijke gebeurtenissen op de televisie vanuit Parijs. Ik begin aan het achterwiel tja die is iets lastiger en hier moet ik nog een beetje handig in worden. In principe zit deze hetzelfde gemonteerd als in iedere racefiets echter moet je eerst de afdichtingskapjes verwijderen (stelt niets voor) en dan aan de binnenzijde het wiel losmaken. Als alles los zit kun je het wiel naar onderen uitnemen als je even wat met de ketting rommelt. Vette kletsen dus... de fiets omhoog tillen en het wiel uitnemen. uiteraard wilt dit nog net niet en leg de fiets maar op zijn kant zodat ik het kan zien. Plop dat was hem.

Monteren is visa versa en niet veel later stond de fiets weer op de wielen.
Vanmorgen naar mijn werk gefietst...tja om 6:00 uur zit er nog niet veel gang in..en met 30 a 35 vind ik het hard zat.
Veel van die werkplatforms in de haven voor windmolens op zee te plaatsen. het is net een kerstboom al is het net een te grote uitdaging voor mijn telefoon om op foto te zetten...maar toch..
Vlissingen-Oost op een te vroeg tijdstip.

Tja 's middags weer terug het is rotweer en het waait is er iets zinnigs te zeggen ? nee ik voel dat ze iets langzamer zijn maar hoeveel kan ik nu niet zeggen. qua comfort doen ze niets onder bij de Grandprix wel geven ze boven de 40 een beetje brommend....nee.. zoemend geluid wat waarschijnlijk door het profiel is. ach iets langzamer maar hopelijk met minder weer geen lekke banden meer.
Maar vast sneller als de Marathon Plus in maatje 47-559 (t.o.v. 32-559 voor de SportContact achter)

Met deze gedachte rij ik terug en slalom weer wat tussen de kluiten door in de polder.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten