zondag 30 augustus 2015

Ramenzetter.


Tja de titel zegt het al..zwaar leven als ramenzetter.
Ik zie niks..
 
Zoals reeds eerder aangekondigd moesten de zijruiten er in en het vizier.
Als eerst heb ik nog een malletje gemaakt zodat ik hier altijd op terug kan vallen mocht het origineel beschadigd zijn.


Vervolgens werd het even puzzelen om de juiste plaats te vinden voor het vizier. Nadat ik deze met een paar knijpers vastgezet had kon ik mooi uitrichten en wat kleine aanpassingen maken.
Als je goed kijkt zie je streepjes ztaan waar ik wat gaat verwijderen daar deze in de dichtstand de carrosserie net raken.

Uiteraard kwam ik net weer wat boutjes te kort en werd het spitten naar de juiste versie.
Hierna kwamen de zijruiten op zijn plek. Met tape heb ik eerst deze op zijn plaats gezet om vervolgens de gaatjes te boren. De bevestiging is vervolgens met een popnagel met een ringetje aan de binnenzijde.
 

het eindresultaat.

De volgende klus betreft de elektra voor de verlichting. Hiervoor moesten er wel een paar kabels getrokken worden door het stuur om bij de schakelaars aan de stuureinden te komen.


Ook heb ik een paar maanden terug een Ikea bezocht en heb hier een klein led lampje mee genomen van 1,1 Watt welke dienst gaat doen als interieurlampje. Een foto hiervan volgd later maar ook deze zit er reeds in.
Bij M5 zag ik nog een mooi beugeltje welke ik kon gebruiken voor mijn fietsteller welke ik iets hoger als eerst wilde plaatsen. Nu zit deze mooi in het gezichtsveld tijdens het fietsen.
Ook heb ik tussendoor de reflectie aan de achterzijde op de carrosserie geplakt en is de achterzijde klaar.
Momenteel ben ik begonnen met de richtingaanwijzers. uiteindelijk ben ik gegaan voor kleine led richtingaanwijzers zoals ook gebruikt wordt in de Quest en diverse andere velomobielen ondertussen.
Nadat ik de positie bepaald heb voor de montage punten (per zijde twee maal aan de voorzijde en twee maal net achter mijn schouder als ik in mijn fiets zit) werd het tijd om gaten te boren ik heb ze hierbij op de malnaad geplaatst  zodat ze straks het minst opvallen. Over deze naad wordt straks nog een reflecterende bies geplakt waardoor de ledjes nog minder opvallen... tenminste als ze niet gebruikt worden uiteraard :-)
het richtingaanwijzer schakelaartje ligt links op de foto en zal plaats nemen op een zelfde beugeltje zoals daar boven afgebeeld.

 Wordt vervolgd :-)

4 opmerkingen:

  1. Ik zie dat dat frontruitje onder 4 schroevjes kan schuiven....is ook weer een systeem wat nieuw voor mij is.

    Maar ik zie geen deflector....kun je later nog eens vertellen over hoe goed het zicht blijft bij dat ruitje ? Aandampen en regendruppels e.d.

    Ik wil graag een keer de hele winter doorrijden met kap, maar ik heb eigenlijk nog niets gezien wat dat veilig genoeg mogelijk maakt zonder de kap te moeten openen ( met ijskoude wind in je gezicht alsof je geen kap hebt ! )

    BeantwoordenVerwijderen
  2. schroefjes met een v...ik ben weer lekker bezig :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Klopt ja met vier schroevjes :-) dat is standaard bij de Milan.
    De ervaringen zullen zeker volgen. Ook voor mij is dit belangrijk daar ik 80% van de tijd wel onder de kap zal rijden.

    Via de koplampen en de gaten in de staart zal er ook wel een luchtstroom ontstaan. Hier ben ik ook nieuwsgierig naar met het koude seizoen. Helaas zal ik vanaf November weer een poos niet kunnen rijden ivm een tweede operatie aan mijn verbrijzelde sleutelbeen dus we zullen zien.. Waarschijnlijk red ik de oliebollentocht ook nog niet i.v.m. revalideren :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi project zo ik zou alleen geen s39 gebruiken voor soldeerverbindingen in elektrische installatie dat spul blijft oxideren met goede harskernsoldeer en de juiste temperatuur heb je dat niet nodig.

    BeantwoordenVerwijderen