vrijdag 14 augustus 2015

Uitlijnen van de voorwielen.

Ik was er aan begonnen maar het is even een klusje waar wat aandacht voor nodig is ivm meerdere variabelen.
Hoe ga je bijvoorbeeld meten of het linker wiel niet verder naar voor staat als de andere?  Waarop ga je meten?
Mijn oplossing was weer een simpele.
Twee touwtjes met elk een waterpomptang heb ik aan de ventielen van de wielen gehangen waardoor ik een vast meetbaar onderste punt van de wielen kreeg.
Vanaf elk touwtje kon ik nu meten naar de staart van de fiets. En jawel die staat nu goed. Ook moet gemeten worden of het ene wiel niet verder onderuit staat als de andere. Als vast meetpunt heb ik nu het punt genomen waar het stuur door de carrosserie naar de bodem gaat. Een spoorbreedte van 58 centimeter is het geworden.
Als laatste moet nu nog de sporing worden bijgesteld daar de wielen een uitspoor hebben (links wil linksaf en rechts wil rechtsaf)
Het is prutsen in de smalle wielkasten.
Foto volgt later (ik kan deze op één of andere manier niet meer toevoegen met de mobiele telefoon)
Iemand nog goede tips voor een 12 V accu?
Nog niet goed..

vast meetpunt creëren.. Het touwtje is zeter het laagste punt.

effe kijken...krijg het er warm van..

2 opmerkingen:

  1. Hi Richard, ik heb zojuist deze aangeschaft. http://www.aliexpress.com/snapshot/6795681490.html?orderId=68320962368192 Je kunt ze ook in kleinere varianten krijgen. Hgr Peter

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank u.
    Ondertussen heb ik ook even een mail verstuurd naar Räderwerk.

    BeantwoordenVerwijderen