dinsdag 18 augustus 2015

Van ongeremd naar geremd.


I.v.m. pijn van mijn schouder door mijn eerder verbrijzelde sleutelbeen en andere bezigheden schiet het nog even niet op met bouwen.
De lagers van de trapas zijn geplaatst en de bladen zijn reeds op een rustig momentje gemonteerd inclusief de cranks.


Dat sleuteltje had ik uiteraard weer niet.

toch gelukt.

Vandaag ben ik echter weer op het gemakje verder gegaan met opbouwen. Als eerste heb ik de uitlijnwerkzaamheden afgerond  tenminste voorlopig daar ik nog wel wat zal moeten nastellen als er even mee gereden is. Na dit projectje ben ik begonnen met de remkabels. Hier miste ik echter de instelbouten aan het stuur.

 

Wat mis ik hier..

juist..
 

Waarschijnlijk een vergeten onderdeel. Na een bezoek te hebben gebracht aan twee fietsenzaken in Heinkenszand (niet te verwarren met dat biermerk) ben ik maar naar de technische groothandel gegaan in Goes. Deze hadden ze wel maar uiteraard niet in deze vestiging… zucht… gelukkig wisten ze me naar een fietsenzaak te sturen die op maandag open was en jawel twee instelbouten had waarmee ik verder kon. Eenmaal thuis duurde het dan ook niet lang voor ik verder kon.

De gaatjes werden geboord om de remkabels naar de tussenruimte te geleiden en aan te sluiten aan de remtrommels. Eén groot verschil met de WAW viel te constateren. De kabel bij de WAW kwam vanaf de bovenzijde naar de remtrommel en bij de Milan vanaf de onderzijde. In theorie kan er dan ook wat water via de kabel in de buitenkabel lopen. Wel moet ik zeggen dat ik het er wel mooi verzorgd uit vind zien. Alleen het afstellen van de remmen wacht nu nog en kan ik weer naar het volgende klusje.

Een ander iets wat wellicht leuk is om te vermelden betreft de nummering.
Mijn Milan SL is nummer 009 van de carbon serie de glasfiber zou momenteel rond de 15 zitten begreep ik.
 

4 opmerkingen:

  1. Hoi Richard, ook van mij natuurlijk nog de felicitaties met je nieuwe fiets. Veel succes ermee!

    Groeten, Wilco

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Richard,

    I'm trying to decipher what I can from your post.Even with Google translation it is a bit tricky.Hey anyway,how do you like the MK3 vs any other velo you have owned? So you are making changes so it fits to your liking better? Thanks for sharing.

    Tim.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi Tim,

    Yes that could be a challenge with Google translate. My previous velomobile was a early type of the WAW. I'm still building the Milan from new delivery so it looks good but can't compare them jet.

    BeantwoordenVerwijderen