zaterdag 22 augustus 2015

Werkzaamheden aan de kap en meer.

Vandaag een dagje strand met vrouw en kinderen dus niet veel gedaan.
echter dit hadden jullie nog te goed.. :-)
boren in de fiets...daar gaan we weer. de aansluiting tussen luik en hooft deksel (ook wel bekend als race-kap)

Mijn trouwe kopjes gever kijkt toe. Jammer dat het boutje te lang was.. dat werd zagen en veilen.

Montage van de fietsteller welke ik aan het stuur wilde hebben i.p.v. het spatscherm. op deze plek vangt deze meer licht en heb ik minder kabels welke moeten oversteken. (lichtschakelaars komen ook allemaal op het stuur)

Het kleine luik/ kap is klaar. Nu moeten de ramen nog.

Deze hadden jullie nog te goed ketting geleiding op zijn plaats.


Ik voel een klusje voor mijn vrouw aankomen.. de lusjes even dichtnaaien welke dienen als handvat om het luik te borgen.

6 opmerkingen:

  1. Nog steeds geweldig om dit proces te volgen.

    Waar ik me een beetje zorgen om maak is als je met de wind in de rug het deksel + racekap omhoog zou zetten. Het ziet er op de foto namelijk bijna uit als een zeil.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is een goede. Heb ik me altijd al afgevraagd bij de Milan.

      Groet,

      Verwijderen
    2. Ik weet dat bij RichardS de kap een keer de verkeerde kant op is geklapt.

      Ik zag Richard + de gerepareerde kap bij Velomobiel.nl.

      Verwijderen
    3. In principe is dit geborgd middels een kabel en kan de kap niet verder open als deze stand echter denk ik wel dat ik er rekening mee moet houden op mijn werk. (op 40 meter van zee kan het lekker waaien)
      Maar goed ik gaat er achter komen hoe het in de praktijk zal verlopen.

      Verwijderen
  2. Als je hem altijd met de neus in de wind parkeert heb je dat soort risico's niet.

    Maar als het heel hard waait kan het weer een uitdaging worden hem ver genoeg open te krijgen en te houden om uit te kunnen stappen. Toch lijkt me dat vele malen minder risicovol dan open doen met zo'n oppervlak met de wind achter...is er nooit een autoportier uit je handen getrokken door krachtige wind van achter ?

    Ik denk dat je zult moeten aanwennen bij bepaalde ( vanaf windkracht 6 ? ) windsterktes niet met die velomobiel te rijden. Tenminste niet als je onbeschut erin en eruit moet.

    Ik vind het toch wel een puntje hoor......even niet nadenken bij uitstappen en je hebt schade. Als je pech hebt sleurt de wind met zo'n opstaand oppervlak de hele velo tegen de grond.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach ik gaat het meemaken maar op mijn werk zal ik bij harde wind in ieder geval een windstil plekje zoeken. Bij de Wat moest ik weer uitkijken dat de kap niet weg waaide.
    En dat van de autokeuring komt me bekend voor inderdaad..

    BeantwoordenVerwijderen